Zespół Szkół Miejskich nr 2 w Jaśle

Zespół Szkół Miejskich nr 2 w Jaśle

Szkoła Podstawowa nr 11 

im. Stefana Kard. Wyszyńskiego

ul. Adama Mickiewicza 108

38-200  JASŁO

tel: 13-491-48-63

E-mail: zsm2jaslo@onet.pl

Środki Unii Europejskiej

 

 

Projekt pn. „Miasto Wiedzy”  

 

 

 

 

 

 


 

    Szkoła Podstawowa Nr 11 w Jaśle brala udział w Projekcie pn. "Miasto wiedzy. Podniesienie jakości edukacji oraz poszerzenia oferty kształcenia i doskonalenia poprzez realizację zintegrowanego planu reformującego wraz z poprawą infrastruktury w Jaśle".

 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego      w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

 

Wartość projektu: 1 288 756,89zł; dofinansowanie -1 199 221,58 zł.                                                       Okres realizacji - 31.10.2017 r.

 

 

 

Zakres projektu w Szkole Podstawowej Nr 11 w Jaśle obejmowal:

 

- przebudowę i rozbudowę sali gimnastycznej

 

- budowę sieci bezprzewodowej w szkole

 

- zakup sprzętu ICT.

 


 

Wartość projektu w Szkole Podstawowej Nr 11 w Jaśle - 464 597,76 zł

 






@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@



 

 

  W Szkole Podstawowej Nr 11 w Jaśle została zainstalowana nowa PRACOWNIA KOMPUTEROWA ze środków  Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej, dzięki której uczniowie i pracownicy mogą z niej korzystać. Pracownia ma dostęp do internetu.  

Pracownia komputerowa Microsoft wyposażona jest w 10 stanowisk komputerowych uczniowskich oraz komputer przenośny dla nauczyciela a także projektor multimedialny. Wykorzystywanie komputera w procesie dydaktycznym w naszej placówce ma na celu poprawienie efektywności prowadzonych zajęć oraz uatrakcyjnienia ich.
Uczniowie korzystają z zasobów pracowni na zajęciach z języka angielskiego, informatyki, matematyki, przyrody, techniki czy języka polskiego. W salach komputerowych pracują także uczniowie klas I-III, którzy rozpoczynają swoją przygodę z komputerem.
Podczas zajęć uczniowie oraz nauczyciele korzystają z pomocy takich jak: prezentacje multimedialne,programy edukacyjne, płyty CD dołączone do podręczników, filmy. 
W pracowniach komputerowych uczniowie mają dostęp do Internetu. Jest on wykorzystywany, jako źródło informacji. Wykorzystując Internet na lekcjach, dzieci uczą się prawidłowego formułowania problemu, zadawania właściwych pytań prowadzących do rozwiązania danego problemu, czy uzyskania informacji na dany temat.

 


 

 

 

 

 

**************************************************************************************

 

 

 

 

 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III

 

 

 

 

 

Podsumowanie pierwszego etapu projektu

 

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkół podstawowych w Mieście Jaśle

 

   

     Już drugi rok jasielskie szkoły podstawowe realizują systemowy projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego p.n. Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III (…).

Jego celem jest indywidualne wspieranie rozwoju dziecka na etapie edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem jego osobistych predyspozycji i uzdolnień, a także wspomaganie uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz problemami
z matematyką.

   W pierwszym etapie trwania projektu tj. w roku szkolnym 2012.2012 przeprowadzono w szkołach podstawowych  2 921 godzin dodatkowych zajęć ukierunkowanych na:

    -poprawę umiejętności czytania i pisania,

    -korektę wad postawy,

    -wzrost kompetencji matematycznych,

    -rozwijanie kompetencji społecznych,

    -podniesienie efektów kształcenia  w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i informatycznych,

    -wspomaganie rozwoju dzieci uzdolnionych artystycznie,

    -poprawę jakości i efektywności  pracy terapeutycznej i edukacyjnej  na poziomie wczesnoszkolnym.

 

     Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania skupiły aż 1 978 uczestników. Wielu z nich brało udział w kilku formach indywidualizacji. 

 

     Na realizację projektu Urząd Miasta w Jaśle  pozyskał kwotę 538 313,70 zł  z funduszy unijnych.

Szkoły podstawowe realizujące dodatkowe zajęcia z dziećmi zostały wyposażone w sprzęt audiowizualny i nowoczesne pomoce dydaktyczne na kwotę 212 673,34 zł. Na potrzeby Indywidualizacji procesu nauczania zakupiono: 5 tablic interaktywnych, 4 projektory multimedialne, meble szkolne, przyrządy gimnastyczne. Dzieci uczestniczące w zajęciach dodatkowych korzystały z komputerowych programów edukacyjnych, gier logicznych, wartościowych podręczników i ćwiczeń oraz zabawek rozwijających sprawności percepcyjne.

Badania efektywności kształcenia przeprowadzone na koniec roku szkolnego 2011/2012 wykazały, że uczniowie objęci indywidualizacją nauczania w znacznym stopniu podnieśli swoją wiedzę, umiejętności jej praktycznego wykorzystania, kompetencje społeczne i sprawność fizyczną.. Także i rodzice wyrazili w badaniach ankietowych i wywiadach duże zadowolenie z wyników zajęć dodatkowych.

    Wdrożenie  projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkół podstawowych w Mieście Jaśle pozytywnie wpłynęło na skuteczność i efektywność realizacji nowej podstawy kształcenia ogólnego  na wczesnoszkolnym etapie kształcenia.

 

 

                                                                                                                   Aleksandra Dacyl

 

                                                                                                                  Kierownik projektu


================================================================




 

Od lutego 2012 w naszej  szkole prowadzone są zajęcia projektu „Indywidualizacja  procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w mieście Jaśle”. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

 

 

Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,

 

Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,

 

Działanie 9.1. - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty przez Miasto Stołeczne Warszawa – Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy.

 

Jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Uczestnikami Projektu są uczniowie ze zdiagnozowanymi specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniowie szczególnie uzdolnieni.

 

Koordynatorem projektu w naszej szkole jest pani Izabela Skóra,

 

a bezpośredni nadzór nad realizacją projektu pełni Kierownik Wydziału Oświaty Miasta Jasła pani Aleksandra Dacyl.

 

 

 

Członkowie zespołu realizującego projekt w naszej szkole to panie Dorota Przybyłowicz, Barbara Gajda, Izabela Skóra i pan Jacek Śliż.

 

Zajęcia realizują zadania  czterech kategorii:

 

  • zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
  • zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu.
  •  zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych    z uwzględnieniem nauk matematyczno- przyrodniczych.
  •  zajęcia korekcyjne dla dzieci z wadami postawy.

 

 Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania skupiły 45   uczestników.

 

Wielu z nich bierze  udział w kilku formach indywidualizacji

 

W ramach realizacji projektu szkoła pozyskała sprzęt i pomoce dydaktyczne na kwotę ponad 13 000 zł.

 

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++